De Comfort Service, onbezorgd veilig thuis!

Hartelijk welkom!

Wenst u het gemak van KPN Smartlife te evenaren en wilt u uw KPN smartlife apparaten blijven gebruiken na 1 januari 2021?

Ontdek hier dan snel de mogelijkheden van de Comfort Service van Trigion.
Speciaal voor KPN Smartlife gebruikers, bieden wij u nu een overstappakket:
Een totaaloplossing voor een onbezorgd veilig leven voor een vast bedrag per maand*?

  • Comfortability slim systeem
  • Gratis overstap service
  • Nu standaard voor €8,50 per maand inclusief Meldkamer abonnement i.p.v. €10,- per maand!
  • Optioneel: Meldkamer abonnement plus
  • Comfortability slim thuissysteem
    • Gratis overstap service
    • Meldkamer abonnement
Comfortability slim thuissysteem Gratis overstap service Meldkamer abonnement
€ 8,50 P/M*
  • Comfortability slim thuissysteem
    • Gratis overstap service
    • Meldkamer abonnement plus 24/7 (€20 per oproep)
Comfortability slim thuissysteem Gratis overstap service Meldkamer abonnement plus 24/7 (€20 per oproep)
€ 15,00 P/M*
*Een jaar na ingangsdatum, maandelijks opzegbaar
Bekijk hier welke producten worden ondersteund door Comfortability.

Veelgestelde vragen:

Comfort Service:

Waarom als KPN Smartlife gebruiker overstappen naar Mijn Comfort Service?
De mogelijkheden om het leven met slimme technologie te verrijken is oneindig en continu in ontwikkeling!
Wij geloven in comfortabel leven voor iedereen en bieden met de Comfort Service de mogelijkheid om alle slimme technologie met elkaar te verbinden en indien gewenst te combineren met dienstverlening.

Het is een platform, dat continu wordt verrijkt met nieuwe technologie en nieuwe diensten en het mogelijk maakt voor de gebruiker om zijn of haar slimme leven naar eigen behoefte in te richten.
Waarom is de Comfort Service een goed alternatief voor KPN Smartlife?
Standaard meer mogelijkheden voor een lager tarief!
Met de Comfort Service bieden wij een vergelijkbare oplossing, waarmee je voor een lager tarief het gebruik van de slimme apparatuur van KPN Smartlife en de bijbehorende diensten kan blijven doorzetten, maar ook verder kan uitbreiden.
Welke apparatuur ondersteunt de Comfort Service?
Wij ondersteunen een groot assortiment aan apparatuur:
- Sonos:One
- Sonos:PLAY1
- Sonos:PLAY3
- Sonos:PLAY5
- IKEA TRÅDFRI bulb (E14)
- IKEA TRÅDFRI bulb (E27)
- IKEA TRÅDFRI bulb (GU10)
- Philips HUE
- Aeotec Slimme dimmer 6
- Aeotec Slimme Stekker 6
- Aeotec Paniekknop
- Aeotec Watermelder
- Aeotec Multisensor 6
- Aeotec deur/raam sensor
- Aeotec watermelder
- Aeotec Led bulb
- Aeotec sleutelhanger
- Fibaro Deur/raamcontact FGK-10x
- Fibaro Deur/raamcontact FGK-101
- Fibaro Deur/raamcontact FGMS-0002
- Fibaro CO sensor FGCD-001
- Fibaro Double switch FGS-222
- Fibaro Rookmelder FGSD-002
- Fibaro Rookmelder FGSD-001
- Fibaro Slimme stekker FGWPF-102
- Fibaro The button FGPB-101
- Fibaro dimmer FGD-211
- Fibaro dimmer FGD-212
- Fibaro Bewegingsmelder FGMS-001
- Fibaro Watermelder FGFS-101
- Fibaro sleutelhanger afstandsbediening FGKF-601
- Cameramanager
- Develco
- Develco Watermelder
- Develco Bewegingsmelder
- Develco Slimme stekker
- Develco Rookmelder
- Develco Slimme kabel
- Develco Luchtvochtigheidsmeter
- Develco Ledlamp
- Develco deur/raamcontact
- Fireangel
- OSRAM classic A60
Werkt mijn KPN Smartlife apparatuur nog bij de Comfort Service?
De volgende KPN Smartlife producten kunnen met Comfortability blijven werken:
- de Bitron Rookmelder
- de Bitron Slimmer stekker
- de Bitron Sleutelhanger
- de Bitron Bewegingssensor
- de Bitron Deur/raamsensor

Binnenkort ondersteunen wij ook:
- IKEA FLOALT light panel
- IKEA JORMLIEN LED light door
- IKEA SURTE LED light door
- IKEA TRÅDFRI Smart plug
- IKEA TRÅDFRI Transformer
- NUKI sloten
- Philips HUE incl. Bridge
- Google assistent
Hoe stap ik over naar de Comfort Service?
Maak gebruik van de speciale overstap aanbieding via deze site. Na het verwerken van de overstap, ontvang je het overstappakket thuis. In dit pakket zit de Comfortability Hub.
De Mijn Comfort app is te downloaden in de Appstore en in de Playstore. Na het aansluiten van de Comfortability Hub kan alle apparatuur opnieuw worden gekoppeld via de app, waarna de automatische aansturingen via scenes en triggers kunnen worden ingesteld.
Daarna is de Comfort Service klaar voor gebruik!
Wat gebeurt er met mijn KPN Smartlife configuratie?
Helaas verdwijnt de bestaande configuratie bij het stopzetten van de dienst KPN Smartlife. Wanneer je de apparatuur opnieuw via éen oplossing wenst te gebruiken, dan dien je deze opnieuw aan een oplossing zoals bijvoorbeeld Comfortabilty te koppelen en op nieuw te configureren.
Kan iemand mij ondersteunen bij de overstap?
Onze Comfort Service helpdesk biedt gebruikersondersteuning van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur! Laat hier uw vraag achter en wij nemen contact op!

Het installeren van de Comfortability Hub en het koppelen van alle apparatuur is overigens eenvoudig zelf te doen.
Zie handleiding. In de app kun je via ‘?’ de ‘how to’s’ terugvinden per scherm.

Abonnement:

Waaruit bestaat de Comfort Service?
De Comfort Service bestaat uit Comfortability (een Hub, de Cloud en de Mijn Comfort app) en de meldkamerservice van de Trigion Alarmservice centrale.
Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?
Je gaat met de overstap naar de Comfort Service een contract aan voor 1 jaar, waarna het abonnement maandelijks opzegbaar wordt.
Het abonnement start met ingang van 1 januari 2021! Stap je over per 1 oktober aanstaande, dan zijn de eerste 3 maanden gratis.
Standaard beveiligingsfunctionaliteit: digitale meldkamer
De digitale meldkamer zal direct na een incident contact opnemen met de eerste contactpersoon. Afhankelijk van de door jouw ingestelde volgorde en manier van benaderen ontvangen de contactpersonen een telefoontje, pushbericht, sms en/of e-mail.

De contactpersonen kunnen het alarm telefonisch, per sms of via e-mail afmelden. Voor het afmelden volg je de specifieke instructies die via telefoon, sms en/of e-mail worden gegeven. Belangrijk om te weten: de alarmsignalen thuis (sirene, camera, lampen) worden door het afmelden niet uitgeschakeld. Schakel het alarm uit via de Mijn comfort-app.

Wanneer je eerste noodcontact het alarm niet afmeldt, zal het tweede noodcontact worden benaderd. Dit herhaalt zich tot iemand het alarm afmeldt.

Standaard wordt deze 'belronde' 1x uitgevoerd. Daarna wordt het alarm automatisch doorgemeld naar de bemande meldkamer.

Bij het Meldkamer Plus abonnement bestaat de mogelijkheid om via de bemande meldkamer een mobiele surveillant op locatie te sturen.
Meldkamer Plus abonnement:
De bemande meldkamer van de Alarmservicecentrale Trigion wordt ingeschakeld nadat het laatste noodcontact is benaderd door de digitale meldkamer. De bemande meldkamer zal alle contacten op de noodcontactenlijst persoonlijk benaderen totdat er een noodcontact bereikt wordt. De bemande meldkamer zal in totaal vier pogingen doen om met ieder van je noodcontacten in contact te komen. Daarna wordt het alarm afgemeld. In overleg met het noodcontact wordt besloten of het gewenst is dat een mobiele surveillant naar de betreffende woning gaat.

De surveillant is binnen 30 minuten na opdracht aan de bemande meldkamer ter plaatse (afhankelijk van de locatie van de dichtstbijzijnde surveillant). Voor opvolging door de mobiele surveillant wordt 20 euro in rekening gebracht. De surveillant zal bij je woning onderzoek verrichten naar de oorzaak van het alarm. Indien nodig zal hij hulpverlenende instanties inschakelen. Desgewenst zal de surveillant helpen je woning te beveiligen, totdat er (tijdelijke) maatregelen zijn genomen.

App:

Hoe werkt de app?
Zie de Handleiding voor een uitgebreide omschrijving. Of bekijk de volgende video's:
- Het instellen van Triggers
- Installatie in het Algemeen
Handleiding Comfortability
Er is heel veel mogelijk met Comfortability.
Zie de handleiding voor de mogelijkheden.
Wat zijn de mogelijkheden van Comfortability?
Ontdek hier de mogelijkheden van Comfortability.
Werkt mijn beveiliging nog?
De Comfort Service bestaat standaard uit beveiligingsfunctionaliteit. Met de Mijn Comfort app kun je situaties precies beveiligen zoals je zelf prettig vindt.

Je kunt gebruik maken van standaard 5 contactpersonen die geïnformeerd worden wanneer jij dat wenst. Indien niemand bereikt kan worden dan fungeert de bemande meldkamer van ASC Trigion als back-up. Deze functionaliteit is (standaard inbegrepen en)** vergelijkbaar met de KPN Smartlife Digitale Meldkamer service.
Bovendien kun je de beveiligingsfunctionaliteit uitbreiden wanneer je kiest voor de Comfort Service Plus. Een mobiele surveillant zal dan naar de betreffende locatie worden gestuurd.
Wat is mijn system ID?
Het system ID, is het identiteitsnummer van de Comfortability Hub.
Deze is te vinden in de Welkomstbrief, die wordt meegeleverd bij de Comfortability Hub.
Waarom ontvang ik 6 verschillende inlogmogelijkheden voor mijn systeem?
Comfortability is bedacht vanuit het principe: de veiligheid van jouw slimme oplossing kun je in basis zelf regelen.
Dit in samenwerking met de mensen om je heen (buren, familie etc.) en als dat niet lukt, heb je de mogelijkheid om een beroep te kunnen doen op een professionele dienstverlener.

Met de 6 inlogmogelijkheden kun je naast je eigen rol als beheerder 5 andere gebruikers toegang verlenen tot je systeem. Als beheerder van jouw systeem kun je per gebruiker bepalen:
- op welke wijze de gebruiker toegang heeft tot je systeem.
- wat de gebruiker mag bedienen, wijzigen en zien in je systeem.
- en of de gebruiker ook contactpersoon is voor de meldingen van jouw systeem.
Graag verwijzen we je naar de handleiding voor een uitgebreide uitleg hoe je de gebruikers de juiste toegang kunt verlenen.

Let op! Richt je de rol van de gebruikers niet goed in dan heeft dit zowel invloed op de toegang als op de doormelding van (systeem)meldingen.
Voorbeeld: Zijn er geen contactgegevens ingevuld dan wordt de meldkamer standaard geïnformeerd bij systeemmeldingen.
Hoe koppel ik mijn Philips Hue lampen aan de Comfortability oplossing?
Anders als bij KPN Smartlife, kunnen de Philips Hue Lampen zonder bridge gekoppeld worden aan Comfortability.

Dit kan als volgt:
1.    Zet de lamp aan die je wenst over te zetten van KPN Smartlife naar Comfortability.
2.    Ga naar de Philips Hue app, naar ‘Instellingen’.
3.    Kies daar ‘Lampconfiguratie’.
4.    Selecteer de lamp en verwijder de lamp via de rode knop ‘verwijderen’ onder in het scherm.
5.    Als het goed is knippert de Hue lamp 1-maal. Dit betekent dat de lamp succesvol is ontkoppeld en is gereset.
6.    Ga vervolgens naar de ‘Mijn Comfort’ app en kies via het ‘Instellingenmenu’ voor ‘Mijn apparaten’.
7.    Druk op het ‘+’ rechts bovenin en selecteer de Philips Hue lamp die je wilt koppelen.
8.    Na het selecteren wordt er direct verbinding gezocht van de Comfortability Hub naar de lamp.
9.    De status zal veranderen van ‘verbinden’ naar ‘koppelen’ en uiteindelijk naar ‘Koppeling voltooid’.
10.  De Philips Hue lamp is nu succesvol gekoppeld en zal als icoon verschijnen in het homescherm.
11.  De Philips Hue lamp is nu te bedienen. Ook is het nu mogelijk om de lamp op te nemen in een scene of een trigger.
Hoe koppel ik mijn SONOS aan de Comfortability oplossing?
Dit kan als volgt:
Houd de gegevens van uw Sonos account bij de hand.

1.    Ga naar de ‘Mijn Comfort’ app en kies via het ‘Instellingenmenu’ voor ‘Mijn Clouddiensten’.
2.    Klik op ‘Sonos’, en daarna op ‘Doorgaan’.
3.    Log in met uw Sonos account.
4.    Bij een succesvolle inlog, zijn de Sonos boxen toegevoegd aan uw Comfortability oplossing.
5.    De boxen zijn vanaf dat moment zichtbaar in zowel de apparatenlijst, als in het Homescherm van de app met een muzieknoot icoon.
6.    De Sonos boxen zijn nu te bedienen. Ook is het nu mogelijk om de boxen op te nemen in een scene of een trigger.
7.    Let op: Wijzigingen in de Sonos configuratie, die je aanbrengt in de Sonos app, zijn niet direct zichtbaar in de ‘Mijn comfort’ app.
       Log na wijzigingen opnieuw in met de Sonos credentials in de ‘Mijn comfort” app en de wijzigen zullen zichtbaar worden in de Comfortability oplossing.
Wat zijn mijn inloggegevens voor Cameramanager?
Gebruikersnaam:   [System ID]@comfortability.eu
Wachtwoord:          wachtwoord 1 van de Welkomstbrief.
Ondersteunt Comfortability automatisering op basis van zonsopkomst en zonsondergang?
Het is mogelijk om middels het aanmaken van een trigger op tijd, apparaten te laten schakelen.
De tijd van zonsopgang en/of zonsondergang worden echter nog niet als standaard weergegeven in de triggerwizard als selectiemogelijkheid.
Dit is nu op te lossen door een apparaat dat Lumen meet doe te voegen of bijvoorbeeld de tijden van zonsopgang en zonsondergang op te zoeken en handmatig in te voeren in de trigger bij ‘ALS’ tijd is……

Dit doe je als volgt:
1.    Ga naar ‘Instellingen’ in de ‘Mijn Comfort’ app en dan naar Mijn Triggers’.
2.    Druk op ‘+’ rechts bovenin.
3.    Kies voor het aanmaken voor een ‘Comfort’ Trigger en druk vervolgens op ‘start’.
4.    Geef de trigger een naam en eventueel een korte beschrijving en druk op ‘volgende’
5.    Kies bij ‘ALS’ de conditie, dus in welke situatie of bij welke omstandigheid je iets automatisch wilt laten gebeuren.
       In dit geval is dat een tijdstip. De zon komt bijvoorbeeld eind oktober rond 8 uur in de ochtend op.
       Druk bij conditie op de ‘+’ en kies ‘Timer’ uit de lijst.
       Druk op ‘Alarm status’ en selecteer het gewenste tijdstip.
       Druk op ‘klaar’ en daarna op ‘volgende’.
6.    Voeg nu de acties toe, die je automatisch wilt laten gebeuren rond dat tijdstip.
       Kies bijvoorbeeld een lamp.
       Voor deze lamp kun je bij ‘start van de actie’ aangeven of je de actie ‘direct’ wilt laten gebeuren of ‘na een bepaalde tijd’.
       Als je vervolgens op status drukt, in dit voorbeeld ‘de lamp status’ kun je aangeven wat de actie moet zijn.
       Bijvoorbeeld: Lamp ‘aan’ of lamp ‘uit’. Druk op klaar.
       In je scherm zie je nu de gekozen actie staan.
7.    Ten slotte kun je bij “Tijdsduur’ kiezen of je de actie tijdelijk wilt laten gebeuren.
       In dit voorbeeld: Je kunt om 8.00 uur de lamp direct aan laten gaan en via ‘Tijdsduur’ na een uur automatisch weer uit laten gaan.
       Dit door bij ‘Tijdsduur’ te kiezen voor 1 uur.
       Daarna verschijnt er in je scherm: ‘Hierna wijzigt de status naar:’
       Hier kun je de status aangeven van de lamp na 1 uur.
       Dus selecteer ‘lamp uit’ en druk op ‘klaar’.
8.    Wil je meer apparaten op dit tijdstip iets laten doen, dan kun je meer acties toevoegen aan de trigger via de ‘+’.
       Wanneer je alle gewenste acties hebt toegevoegd, druk je op ‘volgende’.
9.    Nu kun je via ‘Schema’ aangeven of je deze trigger altijd wilt laten gebeuren of alleen via een zelfgekozen schema.
       Druk op de ‘+’ en je kunt het schema instellen per dag en binnen een tijdsblok voor de geselecteerde dagen. (Blauw betekent actief) en sla de keuzes op via ‘opslaan’.
10.  Druk op ‘volgende’, check de samengestelde Trigger en druk op ‘Opslaan’.
       De trigger is nu succesvol aangemaakt en is toegevoegd aan de lijst ‘Comfort triggers’.
11.  Je kunt de triggers ‘aan’ of ‘uit’ zetten, door de trigger te selecteren en vervolgens bij ‘De trigger is actief: de schuifknop in de gewenste status te zetten.

Retourneren / ruilen:

Retourneren / omruilen
Retourneren en omruilen is alleen van toepassing, indien aangemeld via het contactformulier en na afstemming met onze helpdesk.

Het adres is:
Comfortability
T.a.v. Retourneren/ omruilen
o.v.v. Uw klantnummer (SystemID)
Rhijnspoor 249
2901 LB Capelle aan den IJssel

Let op! Het retourneren en omruilen van artikelen is op eigen risico. Wij adviseren altijd gebruik te maken van de Postnl Track & Trace service.
Geld terug?
Indien een bestelling binnen 14 dagen wordt geannuleerd en de retour via het contactformulier bij ons is aangemeld, zullen wij na ontvangst van de componenten (mits in de originele verpakking) de waarde van de bestelling minus de verzendkosten binnen 5 werkdagen aan u terugstorten.
* prijs per maand gedurende 36 maanden
** prijs per maand gedurende 36 maanden, inclusief vereist abonnement van € 3,50 per maand voor gebruik van de cloud en de meldkamer.
*** prijs per maand gedurende 36 maanden, inclusief vereist abonnement van € 5,50 per maand voor gebruik van de cloud en de zorgcentrale.

Deze website maak gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om de website voor de gebruiker te verbeteren. Daarnaast gebruiken wij cookies voor webstatistieken.