Hoe werkt de app?
Zie de
Handleiding voor een uitgebreide omschrijving. Of bekijk de volgende video's:
- Het instellen van
Triggers
- Installatie in het
Algemeen
Handleiding Comfortability
Er is heel veel mogelijk met Comfortability.
Zie de
handleiding voor de mogelijkheden.
Wat zijn de mogelijkheden van Comfortability?
Ontdek
hier de mogelijkheden van Comfortability.
Werkt mijn beveiliging nog?
De Comfort Service bestaat standaard uit beveiligingsfunctionaliteit.
Met de Mijn Comfort app kun je situaties precies beveiligen zoals je zelf prettig vindt.
Je kunt gebruik maken van standaard 5 contactpersonen die geïnformeerd worden wanneer jij dat wenst. Indien niemand bereikt kan worden dan fungeert de bemande meldkamer van ASC Trigion als back-up. Deze functionaliteit is (standaard inbegrepen en)** vergelijkbaar met de KPN Smartlife Digitale Meldkamer service.
Bovendien kun je de beveiligingsfunctionaliteit uitbreiden wanneer je kiest voor de Comfort Service Plus. Een mobiele surveillant zal dan naar de betreffende locatie worden gestuurd.
Wat is mijn system ID?
Het system ID, is het identiteitsnummer van de Comfortability Hub.
Deze is te vinden in de Welkomstbrief, die wordt meegeleverd bij de Comfortability Hub.
Waarom ontvang ik 6 verschillende inlogmogelijkheden voor mijn systeem?
Comfortability is bedacht vanuit het principe: de veiligheid van jouw slimme oplossing kun je in basis zelf regelen.
Dit in samenwerking met de mensen om je heen (buren, familie etc.) en als dat niet lukt, heb je de mogelijkheid om een beroep te kunnen doen op een professionele dienstverlener.
Met de 6 inlogmogelijkheden kun je naast je eigen rol als beheerder 5 andere gebruikers toegang verlenen tot je systeem.
Als beheerder van jouw systeem kun je per gebruiker bepalen:
- op welke wijze de gebruiker toegang heeft tot je systeem.
- wat de gebruiker mag bedienen, wijzigen en zien in je systeem.
- en of de gebruiker ook contactpersoon is voor de meldingen van jouw systeem.
Graag verwijzen we je naar de handleiding voor een uitgebreide uitleg hoe je de gebruikers de juiste toegang kunt verlenen.
Let op! Richt je de rol van de gebruikers niet goed in dan heeft dit zowel invloed op de toegang als op de doormelding van (systeem)meldingen.
Voorbeeld: Zijn er geen contactgegevens ingevuld dan wordt de meldkamer standaard geïnformeerd bij systeemmeldingen.
Hoe koppel ik mijn Philips Hue lampen aan de Comfortability oplossing?
Anders als bij KPN Smartlife, kunnen de Philips Hue Lampen zonder bridge gekoppeld worden aan Comfortability.
Dit kan als volgt:
1. Zet de lamp aan die je wenst over te zetten van KPN Smartlife naar Comfortability.
2. Ga naar de Philips Hue app, naar ‘Instellingen’.
3. Kies daar ‘Lampconfiguratie’.
4. Selecteer de lamp en verwijder de lamp via de rode knop ‘verwijderen’ onder in het scherm.
5. Als het goed is knippert de Hue lamp 1-maal. Dit betekent dat de lamp succesvol is ontkoppeld en is gereset.
6. Ga vervolgens naar de ‘Mijn Comfort’ app en kies via het ‘Instellingenmenu’ voor ‘Mijn apparaten’.
7. Druk op het ‘+’ rechts bovenin en selecteer de Philips Hue lamp die je wilt koppelen.
8. Na het selecteren wordt er direct verbinding gezocht van de Comfortability Hub naar de lamp.
9. De status zal veranderen van ‘verbinden’ naar ‘koppelen’ en uiteindelijk naar ‘Koppeling voltooid’.
10. De Philips Hue lamp is nu succesvol gekoppeld en zal als icoon verschijnen in het homescherm.
11. De Philips Hue lamp is nu te bedienen. Ook is het nu mogelijk om de lamp op te nemen in een scene of een trigger.
Hoe koppel ik mijn SONOS aan de Comfortability oplossing?
Dit kan als volgt:
Houd de gegevens van uw Sonos account bij de hand.
1. Ga naar de ‘Mijn Comfort’ app en kies via het ‘Instellingenmenu’ voor ‘Mijn Clouddiensten’.
2. Klik op ‘Sonos’, en daarna op ‘Doorgaan’.
3. Log in met uw Sonos account.
4. Bij een succesvolle inlog, zijn de Sonos boxen toegevoegd aan uw Comfortability oplossing.
5. De boxen zijn vanaf dat moment zichtbaar in zowel de apparatenlijst, als in het Homescherm van de app met een muzieknoot icoon.
6. De Sonos boxen zijn nu te bedienen. Ook is het nu mogelijk om de boxen op te nemen in een scene of een trigger.
7. Let op: Wijzigingen in de Sonos configuratie, die je aanbrengt in de Sonos app, zijn niet direct zichtbaar in de ‘Mijn comfort’ app.
Log na wijzigingen opnieuw in met de Sonos credentials in de ‘Mijn comfort” app en de wijzigen zullen zichtbaar worden in de Comfortability oplossing.
Wat zijn mijn inloggegevens voor Cameramanager?
Gebruikersnaam: [System ID]@comfortability.eu
Wachtwoord: wachtwoord 1 van de Welkomstbrief.
Ondersteunt Comfortability automatisering op basis van zonsopkomst en zonsondergang?
Het is mogelijk om middels het aanmaken van een trigger op tijd, apparaten te laten schakelen.
De tijd van zonsopgang en/of zonsondergang worden echter nog niet als standaard weergegeven in de triggerwizard als selectiemogelijkheid.
Dit is nu op te lossen door een apparaat dat Lumen meet doe te voegen of bijvoorbeeld de tijden van zonsopgang en zonsondergang op te zoeken en handmatig in te voeren in de trigger bij ‘ALS’ tijd is……
Dit doe je als volgt:
1. Ga naar ‘Instellingen’ in de ‘Mijn Comfort’ app en dan naar Mijn Triggers’.
2. Druk op ‘+’ rechts bovenin.
3. Kies voor het aanmaken voor een ‘Comfort’ Trigger en druk vervolgens op ‘start’.
4. Geef de trigger een naam en eventueel een korte beschrijving en druk op ‘volgende’
5. Kies bij ‘ALS’ de conditie, dus in welke situatie of bij welke omstandigheid je iets automatisch wilt laten gebeuren.
In dit geval is dat een tijdstip. De zon komt bijvoorbeeld eind oktober rond 8 uur in de ochtend op.
Druk bij conditie op de ‘+’ en kies ‘Timer’ uit de lijst.
Druk op ‘Alarm status’ en selecteer het gewenste tijdstip.
Druk op ‘klaar’ en daarna op ‘volgende’.
6. Voeg nu de acties toe, die je automatisch wilt laten gebeuren rond dat tijdstip.
Kies bijvoorbeeld een lamp.
Voor deze lamp kun je bij ‘start van de actie’ aangeven of je de actie ‘direct’ wilt laten gebeuren of ‘na een bepaalde tijd’.
Als je vervolgens op status drukt, in dit voorbeeld ‘de lamp status’ kun je aangeven wat de actie moet zijn.
Bijvoorbeeld: Lamp ‘aan’ of lamp ‘uit’. Druk op klaar.
In je scherm zie je nu de gekozen actie staan.
7. Ten slotte kun je bij “Tijdsduur’ kiezen of je de actie tijdelijk wilt laten gebeuren.
In dit voorbeeld: Je kunt om 8.00 uur de lamp direct aan laten gaan en via ‘Tijdsduur’ na een uur automatisch weer uit laten gaan.
Dit door bij ‘Tijdsduur’ te kiezen voor 1 uur.
Daarna verschijnt er in je scherm: ‘Hierna wijzigt de status naar:’
Hier kun je de status aangeven van de lamp na 1 uur.
Dus selecteer ‘lamp uit’ en druk op ‘klaar’.
8. Wil je meer apparaten op dit tijdstip iets laten doen, dan kun je meer acties toevoegen aan de trigger via de ‘+’.
Wanneer je alle gewenste acties hebt toegevoegd, druk je op ‘volgende’.
9. Nu kun je via ‘Schema’ aangeven of je deze trigger altijd wilt laten gebeuren of alleen via een zelfgekozen schema.
Druk op de ‘+’ en je kunt het schema instellen per dag en binnen een tijdsblok voor de geselecteerde dagen. (Blauw betekent actief) en sla de keuzes op via ‘opslaan’.
10. Druk op ‘volgende’, check de samengestelde Trigger en druk op ‘Opslaan’.
De trigger is nu succesvol aangemaakt en is toegevoegd aan de lijst ‘Comfort triggers’.
11. Je kunt de triggers ‘aan’ of ‘uit’ zetten, door de trigger te selecteren en vervolgens bij ‘De trigger is actief: de schuifknop in de gewenste status te zetten.